BLIK zmienia bankowość w Polsce

Logo blik, płatności mobilne, płatności przez telefon

Chociaż system płatności mobilnej BLIK istnieje na polskim rynku dopiero od roku, jego rozwój jest bardzo dynamiczny. Do grona sześciu największych banków w Polsce, które do tej pory obsługiwały BLIKA, dołączył właśnie Getin Noble Bank.

Mocny start

W lutym br. obchodziliśmy pierwszą rocznicę istnienia BLIKA na polskim rynku. System płatności mobilnych powstał w wyniku porozumienia sześciu największych banków w Polsce: Alior Banku, Banku Millenium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego, mBanku oraz PKO Banku Polskiego. Głównym celem pomysłodawców BLIKA było zapewnienie klientom wygody i bezpieczeństwa podczas dokonywania transakcji płatniczych. Jednocześnie system miał być na tyle prosty i funkcjonalny, aby chętnie korzystali z niego zarówno użytkownicy, jak i firmy partnerskie, decydujące się akceptować ten rodzaj płatności. Rok czasu pokazał, że zadanie udało się wykonać perfekcyjnie. Obecnie z BLIKA korzysta ponad 1,6 miliona klientów banków, którzy dziennie wykonują ok. 10 tys. transakcji przy użyciu telefonu.

Nowe możliwości

BLIK umożliwia zakupy w sklepach tradycyjnych oraz internetowych, a od niedawna również zakupy u konsultanta infolinii. Wystarczy zainstalować na telefonie aplikację banku, który obsługuje BLIKA. Podczas zakupów należy poinformować sprzedawcę o zamiarze płatności mobilnej. Następnie wybrać aplikację i pobrać unikalny, sześciocyfrowy kod oraz wpisać go na terminalu (albo podać sprzedawcy przez telefon). Następnie wystarczy potwierdzić przelew telefonem. Jednak BLIK to obecnie znacznie więcej niż tylko sposób płatności. Klienci korzystający z aplikacji mogą wypłacać pieniądze z bankomatów bez użycia karty, kupić bilet w biletomacie oraz przelać środki na telefon innego użytkownika bez potrzeby wpisywania numeru konta (usługa P2P). BLIK zmienia także transakcje biznesowe. Dzięki systemowi mPOS przedsiębiorcy mogą wykonywać między sobą transakcje płatnicze korzystając jedynie ze smartfonów. Ale to jeszcze nie koniec. Polski Standard Płatności – spółka będąca operatorem BLIKA zapowiada dalszą ekspansję usług. Płatności zbliżeniowe oraz możliwość opłacania za pomocą telefonu bieżących rachunków to tylko niektóre rozwiązania, nad którymi trwają obecnie prace.

BLIK zmienia bankowość w Polsce

Logo blik, płatności mobilne, płatności przez telefon

Chociaż system płatności mobilnej BLIK istnieje na polskim rynku dopiero od roku, jego rozwój jest bardzo dynamiczny. Do grona sześciu największych banków w Polsce, które do tej pory obsługiwały BLIKA, dołączył właśnie Getin Noble Bank.

Mocny start

W lutym br. obchodziliśmy pierwszą rocznicę istnienia BLIKA na polskim rynku. System płatności mobilnych powstał w wyniku porozumienia sześciu największych banków w Polsce: Alior Banku, Banku Millenium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego, mBanku oraz PKO Banku Polskiego. Głównym celem pomysłodawców BLIKA było zapewnienie klientom wygody i bezpieczeństwa podczas dokonywania transakcji płatniczych. Jednocześnie system miał być na tyle prosty i funkcjonalny, aby chętnie korzystali z niego zarówno użytkownicy, jak i firmy partnerskie, decydujące się akceptować ten rodzaj płatności. Rok czasu pokazał, że zadanie udało się wykonać perfekcyjnie. Obecnie z BLIKA korzysta ponad 1,6 miliona klientów banków, którzy dziennie wykonują ok. 10 tys. transakcji przy użyciu telefonu.

Nowe możliwości

BLIK umożliwia zakupy w sklepach tradycyjnych oraz internetowych, a od niedawna również zakupy u konsultanta infolinii. Wystarczy zainstalować na telefonie aplikację banku, który obsługuje BLIKA. Podczas zakupów należy poinformować sprzedawcę o zamiarze płatności mobilnej. Następnie wybrać aplikację i pobrać unikalny, sześciocyfrowy kod oraz wpisać go na terminalu (albo podać sprzedawcy przez telefon). Następnie wystarczy potwierdzić przelew telefonem. Jednak BLIK to obecnie znacznie więcej niż tylko sposób płatności. Klienci korzystający z aplikacji mogą wypłacać pieniądze z bankomatów bez użycia karty, kupić bilet w biletomacie oraz przelać środki na telefon innego użytkownika bez potrzeby wpisywania numeru konta (usługa P2P). BLIK zmienia także transakcje biznesowe. Dzięki systemowi mPOS przedsiębiorcy mogą wykonywać między sobą transakcje płatnicze korzystając jedynie ze smartfonów. Ale to jeszcze nie koniec. Polski Standard Płatności – spółka będąca operatorem BLIKA zapowiada dalszą ekspansję usług. Płatności zbliżeniowe oraz możliwość opłacania za pomocą telefonu bieżących rachunków to tylko niektóre rozwiązania, nad którymi trwają obecnie prace.